Formarea profesorilor

Besançon, 18-28 iulie 2011

   În cadrul programului sectorial Comenius – Mobilităţi individuale de formare continuă 2011,  în perioada 18-28 iulie 2011, d-na prof. MARINESCU ELENA a  participat la cursul de formare „Perfectionnement pour professeurs de FLE et formateurs de formateurs”, organizat de către Centre de Linguistique Appliquée din Besancon, instituţie a  Universităţii Franche-Comté din Franţa (http://www.cla.univ-fcomte.fr). Participarea sa la acest curs s-a încadrat în proiectul „Schema de susţinere complementară a mobilităţii europene a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar beneficiare ale Programului de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii (Lifelong Learning), proiect finanţat din programul Operaţional  Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, cele două surse de finanţare fiind fonduri LLP/Comenius şi FSE-POSDRU. Ales din Catalogul de cursuri Comenius/Grundtvig (http://ec.europa.eu/education/trainingdatabase),  cu codul FR-2011-355-004,  stagiul, structurat în câte 3 module pe zi, urmate de 1-2 forumuri/conferinţe şi alte activităţi culturale, a  constituit pentru d-na profesoară, prin tematică, obiective, conţinuturi şi activităţi, o nouă provocare în îmbogăţirea tehnicilor de predare a limbii franceze, tehnici ce se vor regăsi cu siguranţă în viitoarele activităţi desfăşurate cu elevii.

Galerie foto

*

*

*

*

*

Praga, 2011

În Martie 20111, d-na profesor Oana Zahiu, Profesor limba engleză – limba franceză a participat la Cursul de formare continuă “Interactive Methods of Learning and Education ». Cursul a beneficiat de finanțare din fonduri  LLP/Comenius şi FSE-POSDRU și a fost organizat de Centrul de formare continuă “Learning by Experience” la Praga.

După cum sugerază și titlul, cursul prezintă diferite metode interactive de abordare a procesului de predare-învățare, punând un accent deosebit pe încurajare comunicării între elevi, a colaborării dintre ei.

Cursul a fost structurat în trei module:

1. Stiluri de predare, tipuri de profesori

2. Activități și jocuri didactice interactive

3. Prezentări Power-Point și jocuri interactive pe calculator

Având în vedere că tematica acestui curs a fost atât de generoasă, elevii Școlii „Sfânta Vineri” sunt acum beneficiarii unor metode de învățare atractive, care îi încurajază să se cunoască și să se exprime liber în cadrul orelor de limbi străine și nu numai.

*

*

*

Bordeaux, 2010

În perioada 19 iulie 2010 – 31 iulie 2010, d-na prof.MARINESCU  ELENA   a participat la Stagiul  pedagogic de formare a profesorilor de limba franceză ca limbă franceză, organizat de Alianţa Franceză din oraşul Bordeaux, Franţa. Cursul a fost finanţat de Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (www.anpcdefp.ro) şi Fondul Social European (http://www.fseromania.ro ), prin Programul de Învăţare pe tot parcursul vieţii (Lifelong Learning Programme) al Comisiei Europene. Cursul a urmărit perfecţionarea cunoştinţelor şi tehnicilor de predare a limbii franceze prin utilizarea unei game noi şi diversificate de suporturi didactice specifice.

**********

************************************

OUTDOOR ENVIRONMENTAL EDUCATION –

Taking Learning Outdoors

15 – 22 MAI 2011, Linköping, SUEDIA

( mobilitate individuală-profesor Ana-Maria APETREI)

 

În luna mai 2011 am participat la cursul ,,Outdoor Environmental Education – Taking Learning Outdoors” în Suedia, curs care  s-a adresat cadrelor didactice de toate specialităţile. Acesta este o abordare  nouă  în domeniul pedagogiei educației, un schimb de experienţă foarte interesant şi util.

Obiectivul principal al cursului a fost: dezvoltarea mijloacelor pedagogice pentru educarea comportamentului  elevilor prin activități și lecții desfășurate în mediul înconjurător.

Metodologia  cursului s-a axat pe folosirea activităților educative,practice, muncii în echipă în afara clasei, în natură, a folosit o tematică interdisciplinară, într-o atmosferă pozitivă.

Jocurile dezvoltă elevilor respectul faţă de ceilalţi, respectul faţă de regulile jocului, dezvoltă responsabilitatea şi angajarea personală, aspecte care sunt foarte importante în relaţiile lor.

Organizatorii cursului au fost: Margrit  Hensler din partea municipalităţii din Kinda, Britta Brugge, profesor şi Dusan Bartunek, profesor la Universitatea din Praga. Trainerii au lucrat în echipă extraordinar, au oferit tuturor cursanţilor un exemplu de bună practică.

Cursul s-a desfăşurat astfel: primele cinci zile  în mediul rural, în localitatea Rimforsa, iar ultimele două în oraşul Linköping.În tot acest timp s-au organizat:

 seminarii teoretice, activităţi educative, workshops, vizite la trei unităţi de învăţământ, drumeţii în mijlocul naturii în cadrul unor rezervaţii naturale, activităţi sportive. Săptămâna cursului s-a deschis cu seara internaţională unde fiecare participant a prezentat tradiţiile, muzica, dansurile, produse alimentare tradiţionale.

Echipa noastră, a României a fost compusă din 12 participanţi din toate zonele ţării. Astfel am putut prezenta colegilor noştri o varietate de imagini din România, costume populare,muzică tradiţională românească, dansuri populare, produse alimentare specifice româneşti. S-a realizat un frumos tablou intercultural unde toţi participanţii au apreciat cu mult interes toate aspectele prezentate, specifice fiecărei ţări.

Pentru a ne cunoaşte mai bine s-au organizat două seri de prezentări ale activităţilor colegilor, fiecare şi-a prezentat activităţile desfăşurate în şcoală. Prezentările s-au făcut în Power Point sau cu portofolii pe baza de fotografii, pliante, astfel am aflat şi despre alte sisteme de învâţământ şi alte modalităţi de predare.

Vizitele la cele trei unităţi de învăţământ: o grădiniţă, o şcoală primară şi o şcoală cu clase de gimnaziu şi de liceu, au fost deosebit de utile pentru mine şi foarte interesante. Am participat la acest curs nu numai ca profesor de educaţie fizică, dar şi ca director de şcoală. A fost o experienţă foarte interesantă pentru că am  aflat informaţii despre sistemul suedez de învăţământ, programul zilnic al elevilor, programa şcolară, disciplinele de studiu, relaţiile profesor – elev, despre activităţile educative organizate de cadrele didactice din Suedia, despre relaţiile dintre şcoală-comunitate, am apreciat în mod deosebit dotarea spaţiilor şcolare.

Interesante au fost şi prezentările pe tema Educaţiei în aer liber şi binefacerilor acesteia din perspectiva unei vieţi sănătoase,expunerea profesorului Anders Szczepanski de la Universitatea din Linkoping şi o prezentare a trainerul Dusan Bartunek în cadrul căreia  a realizat  o clasificare a jocurilor, ne-a explicat despre  adaptarea strategiilor şi metodelor didactice pentru fiecare categorie de vârstă.

Activităţile practice în aer liber s-au desfăşurat pe toată perioada cursului, programul a fost foarte intens, dar foarte instructiv, astfel încât permanent eram şi într-un schimb de experienţă. Eram profesori dar în acelaţi timp eram şi elevi care descopereau noi modalităţi de abordare a predării-învăţării în  orele de matematică, informatică, istorie, geografie, desen, în aer liber şi cu resurse materiale din natură ( frunze, flori, conuri de brad, crenguţe) sau material  didactic minim (eşarfe, sfori).Am făcut drumeţii în  Rimforsa, la rezervaţii naturale din Kisa, am vizitat parcul Centrului Naţional din Linköping, unde elevii foloseau parcul ca sală de clasă. În parc exista o zonă, special amenajată cu diferite plante aromate

 ( mărar, pătrunjel, leuştean, tarhon…) pe care le studiau şi le îngrijeau elevii. La  activitatea de la şcoala primară organizată în echipe mixte formate de elevii şcolii şi 2-3 cursanţi am îmbinat plăcut sportul cu alte discipline de studiu ( matematică, fizică, geografie…), participând la o ,, vânătoare de comori ’’.

Deosebit de plăcută a fost şi experienţa inedită de a practica pe lacul din Rimforsa, canoe, într-o după amiază frumoasă de mai .

Deoarece activităţile desfăşurate în cadrul cursului s-au dovedit foarte educative, am învăţat să am o nouă abordare privind activităţile care se pot organiza în aer liber cu materiale didactice puţine dar cu mare impact educativ.

Pentru acest curs  din cadrul ,, Programului de învăţare pe tot parcursul vieţii’’

am primit fonduri din partea Agenţiei Naţionale de Programe Comunitare şi a Comisiei Europene.

Pe tot parcursul acestui curs am învăţat să ascultăm, să observăm şi să respectăm cu mai multă atenţie Natura.

 

Am plecat de la acest curs încărcaţi de informaţii utile, materiale didactice auxiliare, de impresii pozitive,de activităţi  educative care îşi vor găsi cu siguranţă locul în activitatea de zi cu zi a elevilor, sau în activităţile pe care le vom desfăşura  în şcoală sau acasă, alături de elevi şi părinţi.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s